Frågor och svar

Detta är våra vanligaste frågor. Om ni inte hittar ett svar bland dessa, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Produkter

Jag är osäker på hur jag väljer rätt skydd. Var kan jag få hjälp?
Ifall du behöver hjälp med att välja rätt absorbtionsnivå eller rätt storlek på skyddet kan du kontakta vår kundtjänst på numret (02) 437 9660.

Kan jag få ett gratisprov innan jag lägger min beställning?
Du kan beställa gratisprover på www.tena.fi eller genom att ringa vår kundtjänst på numret (02) 437 9660. På TENAs hemsida hittar du också mycket nyttig information om inkontinens samt om vårt breda produktsortiment.

Var kan jag beställa eller bläddra i TENA Butikens produktkatalog?
Du kan beställa vår produktkatalog via kundtjänsten tenakauppa@essity.com eller bläddra i katalogen via den här länken

Beställning och leverans

Gratis leverans i juli
Vi erbjuder gratis leverans för alla uppköp gjorda i nätbutiken. Förmånen är i kraft fram till 31.7.2017.

När och hur levereras min beställning?
Leveranstiden är 2-5 dagar. Ifall du vill ha dina produkter levererade en viss dag, bör detta nämnas i samband med att beställningen görs. Observera, att eventuella helgdagar inverkar på leveranstiden.

För att respektera din integritet packar vi alltid produkterna vi levererar i kartonger utan TENA-logon, varvid du for dem så diskret som mjöligt.

Hur kan jag följa upp min leverans?
Ifall du angett din epostadress i samband med registreringen kommer du att få ett meddelande när din beställning är färdig för leverans. I meddelandet finns en länk till Postens försändelseuppföljning, där du kan följa med leveransen på Postens nätsida.

Kan jag välja till vilken adress beställningen levereras?
Ifall du har registrerat dig som kund i TENA Butiken kan du i dina kunduppgifter grunda flera olika leveransadresser, till vilka beställningen kan skickas. Ifall du inte är en registrerad kund skickar vi beställningen endast till adressen som uppgetts för betalaren.

Vilka leveranssätt kan jag välja mellan och vilka är leveransavgifterna?
För Posti Express Business Day-leveranser som görs dagtid (i regel kl 08.00-14.00) debiterar vi en leveransavgift på 12€. Leveransen lämnas bakom dörren endast om detta angetts separat vid beställningen.

Om du vill ha din beställning levererad vid ett visst klockslag mellan kl. 08.00-21.00 (t.ex. kvällsleveranser), eller vill att du blir uppringd före leverans, är leveransavgiften 13€. Då använder vi Posti Express Flex-transporttänsten. 

Om du beställer endast en låda och vill hämta den på posten, debiterar vi en leveransavgift på 7€.

Hur vet jag att TENA Butiken har mottagit min beställning?
Då du köper via webbsidan skickas en beställningsbekräftelse genast till den email adress du angivit till oss. Ifall du däremot gör din beställning per telefon får du ingen separat beställningsbekräftelse, utan får istället en försändelseförteckning i samband att du mottar din beställning.

Kan jag beställa produkter från TENA Butiken om jag är minderårig?
För att du ska kunna beställa produkter från TENA Butiken bör du ha fyllt 18 år eller ifall du inte ännu är 18 måste du ha din förmyndares godkännande till beställningen.

Kan man personligen söka produkter från TENA Butiken?
TENA Butiken har ingen affär där man kan hämta produkter, vi levererar endast till den adress som angetts då beställningen gjorts.

Levererar ni produkter till Åland?
Ja, vi levererar även till Åland. Då är beställningens mervärdesskatt 0%.

Vilken information gällande mig sparas i TENA Butikens kundregister och hur hanteras den?
Essity AB (publ) ("Essity") och dess dotterbolag ("Essity" eller "Essity-koncernen") har som målsättning att alla som lämnar personuppgifter till Essity ska känna sig säkra på att deras integritet respekteras och att personuppgifterna hanteras med vederbörlig försiktighet.

Essity följer utöver denna Integritetspolicy alla tillämpliga dataskyddslagar som reglerar insamlingen och användningen av uppgifter som kan hänföras till en enskild individ (”personuppgifter”). Du kan läsa mera om innehållet i kundregistret genom att bekanta dig med registerbeskrivningen.

Kampanjer

När och hur levereras min beställning?

Leveranstiden är 4-7 dagar. Ifall du vill ha dina produkter levererade en viss dag, bör detta nämnas i samband med att beställningen görs. Observera, att eventuella helgdagar inverkar på leveranstiden.

För att respektera din integritet packar vi alltid produkterna vi levererar i kartonger utan TENA-logon, varvid du for dem så diskret som mjöligt.

Hur kan jag följa upp min leverans?
Ifall du angett din epostadress i samband med registreringen kommer du att få ett meddelande när din beställning är färdig för leverans. I meddelandet finns en länk till Postens försändelseuppföljning, där du kan följa med leveransen på Postens nätsida.

Kan jag välja till vilken adress beställningen levereras?
Ifall du har registrerat dig som kund i TENA Butiken kan du i dina kunduppgifter grunda flera olika leveransadresser, till vilka beställningen kan skickas. Ifall du inte är en registrerad kund skickar vi beställningen endast till adressen som uppgetts för betalaren.

Vilka leveranssätt kan jag välja mellan och vilka är leveransavgifterna?
För Posti Express Business Day-leveranser som görs dagtid (i regel kl 08.00-14.00) debiterar vi en leveransavgift på 12€. Leveransen lämnas bakom dörren endast om detta angetts separat vid beställningen.

Om du vill ha din beställning levererad vid ett visst klockslag mellan kl. 08.00-21.00 (t.ex. kvällsleveranser), eller vill att du blir uppringd före leverans, är leveransavgiften 13€. Då använder vi Posti Express Flex-transporttänsten. 

Om du beställer endast en låda och vill hämta den på posten, debiterar vi en leveransavgift på 7€.

Hur vet jag att TENA Butiken har mottagit min beställning?
Då du köper via webbsidan skickas en beställningsbekräftelse genast till den email adress du angivit till oss. Ifall du däremot gör din beställning per telefon får du ingen separat beställningsbekräftelse, utan får istället en försändelseförteckning i samband att du mottar din beställning.

Kan jag beställa produkter från TENA Butiken om jag är minderårig?
För att du ska kunna beställa produkter från TENA Butiken bör du ha fyllt 18 år eller ifall du inte ännu är 18 måste du ha din förmyndares godkännande till beställningen.

Kan man personligen söka produkter från TENA Butiken?
TENA Butiken har ingen affär där man kan hämta produkter, vi levererar endast till den adress som angetts då beställningen gjorts.

Levererar ni produkter till Åland?
Ja, vi levererar även till Åland. Då är beställningens mervärdesskatt 0%.

Vilken information gällande mig sparas i TENA Butikens kundregister och hur hanteras den?
Essity AB (publ) ("Essity") och dess dotterbolag ("Essity" eller "Essity-koncernen") har som målsättning att alla som lämnar personuppgifter till Essity ska känna sig säkra på att deras integritet respekteras och att personuppgifterna hanteras med vederbörlig försiktighet.

Essity följer utöver denna Integritetspolicy alla tillämpliga dataskyddslagar som reglerar insamlingen och användningen av uppgifter som kan hänföras till en enskild individ (”personuppgifter”). Du kan läsa mera om innehållet i kundregistret genom att bekanta dig med registerbeskrivningen.

Betalning

Hur lång betalningstid har TENA Butikens produkter?
Betalningstiden är 14 dagar.

Vilka betalningssätt kan jag använda?
Du kan betala via alla bankers nätbankstjänster (Nordea, Andelsbanken, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, POP Banken, Sparbanken, Handelsbanken samt Ålandsbanken) eller mot fatura. Även Visa, MasterCard, Visa Debit samt Visa Electron accepteras som betalningssätt.

Vad är en kampanjkod?
TENA Butiken erbjuder varierande kampanjer under året. Genom att utnyttja dessa kampanjer kan du köpa vissa utvalda produkter till ett förmånligare pris. För att kunna utnyttja kampanjen måste du då du gör din beställning fylla i en kampanjkod som är i kraft i fältet för kampanjkoder, samt vara en registrerad kund i TENA Butiken.

Du hittar de kampanjer som är gällande t.ex på TENA Butikens första sida under knappen "TENA Butikens kampanjprodukter".

Kundkonto

Vilken nytta har jag av att registrera mig som kund i TENA Butiken?
Att registrera sig är avgiftsfritt och ger dig i fortsättningen flera förmåner, t.ex.

  • Du sparar tid då du beställer i och med att dina kontaktuppgifter redan finns färdigt i systemet
  • Du kan betrakta de beställningar du tidigare gjort i TENA Butiken
  • Du kan utnyttja de kampanjer och erbjudanden som är avsedda endast för registrerade kunder
  • Du kan mata in flera olika leveransadresser i systemet
  • Du kan lätt förnya en beställning du tidigare gjort

Måste jag skapa ett kundkonto för att kunna köpa i TENA Butiken?
Du kan göra uppköp i TENA Butiken utan att registrera dig som kund. Ett kundkonto försnabbar och underlättar dock beställandet ifall du regelbundet köper från TENA Butiken.

Jag har glömt mitt lösenord. Vad ska jag göra?
Ifall du har glömt ditt lösenord, gå till Logga in-sidan och klicka där på linken ""Glömt ditt lösenord?". Skriv in din email i fältet och tryck "Skicka". Du kommer därefter att få ett nytt lösenord till den email adress du angivit.

I vissa fall kan mailet vi skickat hamna bland spam-mailen. Ifall du inte mottagit ett nytt lösenord inom 24h ber vi dig titta även i denna mapp. Vi rekommenderar att du byter ut lösenordet till ett ord som du själv har lätt att komma ihåg.

Kan jag ändra eller uppdatera min email adress?
Ja. Klicka på "Mitt konto" och välj därefter "Användarprofil". Genom att sedan klicka på "Byt e-postadress" kommer du åt att byta och spara din e-postadress.

TENA Butiken har förnyats. Finns mina kontaktuppgifter samt mina tidigare beställningar fortfarande i systemet efter att webshopen förnyats?
Ja, dina kontaktuppgifter och tidigare beställningar flyttas automatiskt till den förnyade webshopen. 

Returnering av produkter

Hur lång retur- och bytesrätt har jag?
Konsumenten har rätt att returnera oöpnade förpackningar/påsar fjorton (14) dagar efter att produkterna mottagits. Den returnerade produkten och förpackningen bör vara i samma skick som då den mottagits. Notera att du förlorar reurrätten om du öppnar förpackningen/påsen.

Kontakta alltid vår kundtjänst på numret (02) 437 9660 alt. email tenabutiken@essity.com innan du returnerar varan.

Vi återbetalar priset på produkterna inom fjorton (14) dagar på det betalningssätt som kunden använt. Essity betalar leveransen för de returnerade produkterna. Leveransavgiften ersätts alltid enligt det billigaste leveranssättet.

Hur ska jag gå till väga om jag vill returnera eller byta en produkt?

Då du returnerar en produkt vänligen gör på följande sätt:

1) Kontakta alltid först TENA Butikens kundtjänst på numret (02) 437 9660 (kostnad enligt konsumentens egna abonnemang) alt. tenakauppa@essity.com.

2) Fyll i returblanketten noggrannt. Du kan även printa ut returblanketten här.

3) Bifoga returblanketten och fakturan som du fick tillsammans med produkterna till returförsändelsen. Vi återbetalar priset på oöppnade/oanvända produkter om du redan hunnit betala fakturan. Kom ihåg att ange kontonumret för återbetalning. Pengarna kan endast återbetalas till ett konto som tillhör kunden.

4) Klipp ut den ljusblåa adresslappen som finns på returblanketten. Fyll i namn och adress och limma/tejpa den på returpaketet.Det är avgiftsfritt att returnera en vara. Kom ihåg att be posten eller transportföretaget om ett kvitto på returförsändelsenoch spara kvittot 3 månader.

Returadress:
TENA Butiken
Kundretur
Avtalsnummer: 610244 
Raisionkaari 50
21200 RESO