Gratis leverans i juli
Vi erbjuder gratis leverans för alla uppköp gjorda i nätbutiken. Förmånen är i kraft fram till 31.7.2017.
När och hur levereras min beställning?
Leveranstiden är 2-5 dagar. Ifall du vill ha dina produkter levererade en viss dag, bör detta nämnas i samband med att beställningen görs. Observera, att eventuella helgdagar inverkar på leveranstiden.
För att respektera din integritet packar vi alltid produkterna vi levererar i kartonger utan TENA-logon, varvid du for dem så diskret som mjöligt.
Hur kan jag följa upp min leverans?
Ifall du angett din epostadress i samband med registreringen kommer du att få ett meddelande när din beställning är färdig för leverans. I meddelandet finns en länk till Postens försändelseuppföljning, där du kan följa med leveransen på Postens nätsida.
Kan jag välja till vilken adress beställningen levereras?
Ifall du har registrerat dig som kund i TENA Butiken kan du i dina kunduppgifter grunda flera olika leveransadresser, till vilka beställningen kan skickas. Ifall du inte är en registrerad kund skickar vi beställningen endast till adressen som uppgetts för betalaren.
Vilka leveranssätt kan jag välja mellan och vilka är leveransavgifterna?
För Posti Express Business Day-leveranser som görs dagtid (i regel kl 08.00-14.00) debiterar vi en leveransavgift på 12€. Leveransen lämnas bakom dörren endast om detta angetts separat vid beställningen.
Om du vill ha din beställning levererad vid ett visst klockslag mellan kl. 08.00-21.00 (t.ex. kvällsleveranser), eller vill att du blir uppringd före leverans, är leveransavgiften 13€. Då använder vi Posti Express Flex-transporttänsten.
Om du beställer endast en låda och vill hämta den på posten, debiterar vi en leveransavgift på 7€.
Hur vet jag att TENA Butiken har mottagit min beställning?
Då du köper via webbsidan skickas en beställningsbekräftelse genast till den email adress du angivit till oss. Ifall du däremot gör din beställning per telefon får du ingen separat beställningsbekräftelse, utan får istället en försändelseförteckning i samband att du mottar din beställning.
Kan jag beställa produkter från TENA Butiken om jag är minderårig?
För att du ska kunna beställa produkter från TENA Butiken bör du ha fyllt 18 år eller ifall du inte ännu är 18 måste du ha din förmyndares godkännande till beställningen.
Kan man personligen söka produkter från TENA Butiken?
TENA Butiken har ingen affär där man kan hämta produkter, vi levererar endast till den adress som angetts då beställningen gjorts.
Levererar ni produkter till Åland?
Ja, vi levererar även till Åland. Då är beställningens mervärdesskatt 0%.
Vilken information gällande mig sparas i TENA Butikens kundregister och hur hanteras den?
Essity AB (publ) ("Essity") och dess dotterbolag ("Essity" eller "Essity-koncernen") har som målsättning att alla som lämnar personuppgifter till Essity ska känna sig säkra på att deras integritet respekteras och att personuppgifterna hanteras med vederbörlig försiktighet.
Essity följer utöver denna Integritetspolicy alla tillämpliga dataskyddslagar som reglerar insamlingen och användningen av uppgifter som kan hänföras till en enskild individ (”personuppgifter”). Du kan läsa mera om innehållet i kundregistret genom att bekanta dig med registerbeskrivningen.