Leverans

Leveranstid
Leveranstiden är 4-7 dagar. Vårt system ger en automatisk leveranstid på 7 dagar, men ifall du vill ändra på leveransdagen, kan du göra det via kalenderna då du bekräftar beställningen. Du kan välja leveransdag 4-14 dygn från beställningstiden. Observera att eventuella helgdagar påverkar leveranstiden.

Leveransavgifter
För Posti Express Business Day-leveranser som sker dagtid (i regel kl. 08.00-14.00) uppbär vi en leveransavgift på 12 €. Leveransen lämnas vid dörren endast om detta uppgetts vid beställning.

Om du vill motta beställningen en viss tid och du vill bli uppringd före leverans, är leveransavgiften 13 €. Då använder vi Postis Express Flex-transporttjänst.

Om du beställer endast en låda och vill hämta den på posten, debiterar vi en leveransavgift på 7 €.

Leveransavgifterna debiteras på samma faktura som produkterna. Om du beställer produkter som tillfälligt är slut i lagret, levereras beställningen i partier enligt produkternas tillgänglighet. De leveranskostnader kunden ska betala påverkas inte av att en beställning levereras i partier. Om produkten inte levereras inom utlovad tid har du rätt att ångra beställningen.

Försändelser som gått sönder vid transport
Kontrollera försändelsens skick i närvaro av posttjänsteman när du hämtar en försändelse. Om paketet har skadats vid transport och om också den beställda produkten/produkterna har skadats ska du genast göra en skadeanmälan på postkontoret. Kontakta därefter vår kundtjänst för att avtala om leverans av en ny produkt. TENA Butiken betalar de kostnader som hänför sig till leveransen av den nya produkten.

Försändelser som inte hämtats
Att låta bli att hämta produkten är inte ett giltigt sätt att ångra en beställning.