TENA Kaupan tilausehdot

OY SCA HYGIENE PRODUCTS AB
Itsehallintokuja 6, 02600 Espoo
Y-tunnus: 0165027-5
Arvonlisäverotunniste: FI01650275
Sähköpostiosoite: asiakaspalvelu@sca.com 

Alla olevien linkkien kautta pääset tutustumaan TENA Kaupan tilausehtojen eri osa-alueisiin.

Soveltaminen
Ostosopimuksen voimaantulo
Tilauksen tekeminen
Hinnat ja maksu
Toimitus
Peruutusoikeus
Reklamaatiot
Oikeuksien pidättäminen
Erimielisyyksien  ratkaiseminen

Soveltaminen

Näitä ehtoja (jäljempänä ”Tilausehdot”) sovelletaan kaikkiin Oy SCA Hygiene Products Ab] (jäljempänä ”SCA”) kanssa kuluttajan ominaisuudessasi tekemiisi ostosopimuksiin kun teet ostoksia TENA Kaupan verkkosivuilla osoitteessa www.tenakauppa.fi (jäljempänä ”Verkkokauppa”). Mm. kuluttajansuojalain etämyyntiä koskevat määräykset soveltuvat kaikkiin kuluttajien Verkkokaupassa tekemiin ostoihin.

Ostosopimuksen voimaantulo

Tekemällä tilauksen hyväksyt nämä Tilausehdot. Ostosopimus astuu voimaan kun SCA on vahvistanut tilauksesi lähettämällä sinulle tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus lähetetään joko sähköpostitse tilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen tai postitse ilmoittamaasi osoitteeseen. Huomioithan, että sinun on oltava 18-vuotias tai, mikäli et ole täyttänyt 18 vuotta, sinun on täytynyt saada huoltajasi suostumus tehdäksesi sopimuksen SCA:n kanssa. Hyväksymällä nämä Ostoehdot vakuutat, että olet täyttänyt 18 vuotta tai että olet saanut huoltajasi suostumuksen. Sopimus voidaan tehdä ainoastaan suomen tai ruotsin kielellä. 

Tilauksen tekeminen

  1. Valitse haluamasi tuote ja kpl-määrä, siirrä tuote ostoskoriin klikkaamalla ”Lisää ostoskoriin”-painiketta. Lisää muita tuotteita samalla tavalla. 
  2. Valitsemasi tuotteet näkyvät Ostoskorissasi sivuston oikeassa yläkulmassa. Muuttaaksesi ostoskorisi sisältöä, klikkaa "Siirry kassalle"
  3. Ostoskorissa voit halutessasi muuttaa jo valittuja tuotteita jos et ole tyytyväinen tilaukseesi.
    Lisätäksesi/poistaaksesi valittujen tuotteiden määriä, täytä haluttu kpl-määrä valkoiseen ruutuun ja paina tämän jälkeen "Päivitä".
    Poistaaksesi tuotteen ostoskorista paina "Poista".
    Kun haluat jatkaa ostoksia paina "Jatka ostoksia" niin pääset lisäämään uusia tuotteita.
    Kun olet tyytyväinen tilaukseesi, paina "Jatka tilauksen käsittelyyn".

Hinnat ja maksu

Hinnat ovat voimassa toistaiseksi. SCA pidättää oikeuden mahdollisiin hinnanmuutoksiin. Uudet hinnat eivät koske jo tehtyjä tilauksia.

Tilaus maksetaan joko ennen tuotteiden toimittamista verkkopankissa tilauksen tekemisen yhteydessä tai vaihtoehtoisesti laskulla tavaroiden toimittamisen jälkeen.

Kampanjat ja kampanjahinnat
TENA Kaupassa on vaihtuvia kampanjoita, joilla voi ostaa määrättyjä tuotteita normaalihintaa edullisemmin. Kulloinkin voimassa olevia kampanjoita löytyy esim. TENA Kaupan etusivulla olevan "TENA Kaupan kampanjatuotteet"-painikkeen alta. 

Kampanja-alennuksen saaminen edellyttää, että muistat tilatessasi merkitä kulloinkin voimassa olevan kampanjakoodin sille varattuun kenttään. Jotta voit hyödyntää kampanjakoodeja tulee sinun rekisteröityä TENA Kaupan asiakkaaksi.

Kuukausittain vaihtuvat tarjoukset löydät etusivulta, tarjoustuotteet merkitty oranssilla merkillä sekä alennuksella. Kuukausitarjouksia hyödyntääksesi et tarvitse kampanjakoodia.

TENA Kaupassa tarjoamme myös ajoittain Osta 2 saat 3 -kampanjatarjouksia. Saadaksesi kolmannen tuotteen veloituksetta, sinun tulee tilata 2 myyntierää kyseistä tuotetta. Käytännössä voit lisätä ostoskoriisi 2 pussia kyseistä tuotetta tai 2 laatikkoa, kolmas ja veloitukseton pussi tai laatikko ilmestyy ostoskoriisi automaattisesti. Veloituksettoman tuotteet yksikkö määräytyy tilaamasi myyntierän mukaan.

Verkkopankkimaksu
Voit maksaa tilauksesi oman pankkisi verkkopankissa, jos olet kotimaisen verkkopankin asiakas. Verkkokaupassa maksetaan käyttämällä seuraavien pankkien verkkopankkipalveluita: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken sekä Ålandsbanken.

Korttimaksu
TENA Kaupassa voit maksaa seuraavilla korteilla: Visa, Visa Electron, Visa Debit ja MasterCard. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail on Suomen luotetuin maksupalveluntarjoaja.

Korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Maksaminen laskutusasiakkaana 
Lasku toimitetuista tuotteista tulee lähetyksen mukana. Lasku löytyy kuljetuslaatikossa missä on merkintä "Sisältää pakkauslistan". Maksuaika on 14 vuorokautta.

Laskutuksessa käytetään toimituspäivän mukaista alv:a. Laskulle toimitettaessa vaadimme henkilötunnuksen. Pidätämme oikeuden muuttaa maksutapaa etukäteismaksuksi erityisistä syistä, kuten esim. tilaajan luottohäiriöistä tai puutteellisista yhteystiedoista johtuen. Jos tilaajalla on aikaisempi erääntynyt lasku, uutta tilausta ei toimiteta ennen edellisen maksun saapumista.

Asiakkailta, joilla ei ole aikaisempaa ostohistoriaa, on SCA:lla tarpeen vaatiessa oikeus pyytää etukäteismaksua tuotteista mikäli kyseessä on poikkeuksellisen suuri kertaostos. Tällöin asiakkaaseen otetaan yhteyttä tilauksen vastaanottamisen jälkeen.

Jos tuotteiden käyttäjälle on määrätty edunvalvoja, voidaan tilata laskulla vain, jos tilauksen yhteydessä on ilmoitettu edunvalvojan osoite, johon laskut voi lähettää.

Voit halutessasi myös tehdä suoramaksusopimuksen pankissasi tai e-laskusopimuksen verkkopankissasi.

Mikäli tilaus on jäänyt maksamatta lähetämme 14 päivän jälkeen maksumuistutuksen. Maksumuistutuksen lähettämisestä veloitetaan 5,00€ muistutusmaksu.

Toimitus

Toimitusaika
Toimitusaika on 4-7 päivää. Järjestelmämme antaa toimituspäivän automaattisesti 7 päivän päähän. Mikäli haluat vaihtaa toimituspäivän, voit valita sen kalenteri-kohdasta tilausta tehdessäsi. Toimituspäivän voit valita 4-14 vuorokauden päähän tilausta tehdessäsi. Huomioithan, että mahdolliset arkipyhät vaikuttavat toimitusaikaan.

Toimitusmaksut
Päiväsaikaan (pääosin klo 08.00-14.00) tapahtuvista Postin Express Business Day-toimituksista perimme toimitusmaksua 12€. Toimitus jätetään ovelle vain jos siitä on tilatessa erikseen mainittu.

Jos haluat tilauksesi perille johonkin tiettyyn aikaan ja haluat että sinulle soitetaan ennen toimitusta, toimitusmaksu on 13€. Tällöin käytämme Postin Express Flex-kuljetuspalvelua.

Jos tilaat vain yhden laatikon ja haluat noutaa sen postista, perimme toimitusmaksua 7€.

Toimituskulut veloitetaan samassa laskussa kuin tuotteet. Jos tilauksessa on tuotteita, jotka tilapäisesti ovat loppuneet varastosta, tilaus toimitetaan erissä tuotteiden saatavuuden mukaan. Tilauksen toimittaminen erissä ei vaikuta asiakkaan maksettavaksi tuleviin toimituskuluihin. Mikäli tuotetta ei toimiteta luvatussa ajassa, on sinulla oikeus peruuttaa tilaus.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
Lähetystä noudettaessa tarkistakaa sen kunto postivirkailijan läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tehkää postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ottakaa tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluun sopiaksenne uuden tuotteen toimittamisesta. TENA Kauppa maksaa uuden tuotteen toimittamiseen liittyvät kustannukset.

Noutamattomat lähetykset
Tuotteen noutamatta jättäminen ei ole pätevä tapa peruuttaa tilaus.

Peruutusoikeus

Ostaessasi tuotteita Verkkokaupassa sinulla on kuluttajana aina kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruutusoikeus. Peruutusoikeuden käyttäminen edellyttää, että kuluttaja ilmoittaa siitä SCA:lle neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen/tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien ja palauttaa tuotteen neljäntoista (14) päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa (myyntikelpoisia, avaamattomia myyntipakkauksia/pusseja). Avaamalla tuotteen myyntipaketin/pussin, kuluttaja menettää peruutusoikeuden.

Hinta maksetuista tuotteista palautetaan asiakkaalle neljäntoista (14) päivän sisällä siitä, kun kuluttaja on ilmoittanut käyttävänsä peruutusoikeuttaan ja SCA on vastaanottanut palautetun tuotteen, kuluttajan käyttämää maksutapaa noudattaen.

Tuotteen palautus on kuluttajalle maksuton. Toimituskulut korvataan aina SCA:n edullisimman toimitustavan mukaan.

Palauttaessasi tuotteita toimi seuraavasti:

1) Ota aina ensin yhteyttä TENA Kaupan asiakaspalveluun numeroon
(02) 437 9660 (kuluttajan liittymäsopimuksen mukainen hinta) tai tenakauppa@sca.com.

2) Täytä lähetyksen mukana tullut palautuslomake huolella. Voit myös tulostaa lomakkeen tästä.

3) Liitä täyttämäsi palautusilmoitus sekä tuotteiden mukana tullut lasku palautuksesi mukaan. Jos olet jo ehtinyt maksaa laskun, palautamme myyntikelpoisten, avaamattomana palauttamiesi tuotteiden hinnan sinulle. Muistathan kirjoittaa palautusilmoitukseen tilinumeron, johon voimme maksun lähettää. Rahat voidaan palauttaa vain asiakkaan omalle tilille.

Palautusosoite:
TENA Kauppa
Asiakaspalautus
Sopimusnumero: 610244
Raisionkaari 50
21200 Raisio

Reklamaatiot

Mikäli tuote esimerkiksi poikkeaa sovitusta tai ei jollain muulla tavalla vastaa TENA Kaupan siitä antamaa kuvausta, sinulla on kuluttajana oikeus reklamoida tavarasta asiakaspalveluumme numeroon (02) 437 9660 tai osoitteeseen tenakauppa@sca.com. Kirjalliset reklamaatiot on lähetettävä SCA:lle kohtuullisessa ajassa siitä kun huomasit virheen tai sinun olisi pitänyt huomata se. Riippuen virheen laajuudesta suoritetaan esim. uudelleen toimitus tai korjaus. Mikäli kyseessä on pätevä reklamaatio, SCA korvaa toimituskulut edullisimman toimitustavan mukaan.

Kaupan purkaminen on mahdollista vain, jollei virheen korjaaminen tai virheettömän tavaran toimittaminen tule kysymykseen. Mikäli kyseessä on pätevä kaupan purku, SCA korvaa sinulle tavaran hinnan, alkuperäiset toimituskulut sekä palautustoimituksen kulut.

Oikeuksien pidättäminen

SCA pidättää itsellään oikeuden perua tilauksia.

SCA pidättää oikeuden muuttaa mitä tahansa tietoja, mukaan lukien muttei yksinomaan hintoja, erittelyjä ja tuotetarjontaa, ilman erillistä ilmoitusta.

SCA ei takaa tuotteiden saatavuutta.

Erimielisyyksien ratkaiseminen

Riitaisuudet ja erimielisyydet on pyrittävä ratkaisemaan keskinäisin neuvotteluin välittömästi niiden syntymisen jälkeen.

Kuluttaja voi saattaa riitaisuuden myös joko kuluttajariitalautakunnan tai sellaisen käräjäoikeuden, jonka tuomiopiirissä kuluttajalla on kotipaikka tai vakituinen asuinpaikka, ratkaistavaksi.

Euroopan komissio on avannut 15.2.2016  verkkovälitteisen ODR-riidanratkaisufoorumin (ODR = Online Dispute Resolution). ODR-foorumin kautta kuluttaja voi saattaa verkossa tehty ostosta koskevan riidan tuomioistuimen ulkopuolisen, puolueettoman riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi yrityksen kotimaassa.

Pääset ODR-foorumiin tästä. 

Lisätieto uudesta ODR-foorumista suomeksi löydät täältä.